Spot Repair, småskader og lakkskader.

Med Spot Repair er det enklere og raskere å reparere småskader. Spot Repair er en teknikk hvor vi reparerer småbulker og lakkskader, uten å måtte demontere eller lakke hele deler.

Bruk av Spot Repair teknikken egner seg til reparasjon av steinsprutskader, små lakkskader, rifter og små bulker på karosseri, støtfanger eller felger.

Vi i Bilskadesenteret Ringerike ønsker å tilby våre kunder det beste på markedet og er medlemmer av kjeden MPS Micropaint.

Hvert år er opplever mange at de får småskader på bilen. Har du fått en liten skade på støtfangerhjørnet, vil et tradisjonelt verksted demontere fangeren, slipe den helt ned, for deretter å lakkere hele fangeren. Denne prosessen tar lang tid og krever mye unødvendig materiale.

Hos oss blir kun skaden lakkert og overgangen vil være usynlig.

Våre kunder kan spare inntil 60% på småskader, og resultatet er av høy kvalitet. Småskader som steinsprut, lakkskader, rifter og småbulker på karosseri, støtfanger eller felger, er ofte for små til å ta på forsikringen. Med bruk av Spot Repair kan vi utbedre disse skadene, og spare våre kunder for både tid og penger. Mindre lakkskader kan ofte utbedres for et par tusenlapper, i stedet for det fem- eller tidobbelte. Det er smart å reparere skader med en gang, for å unngå rust og verditap ved salg.  

Det kreves spesialkompetanse for å utføre Spot Repair, og det er mange faktorer som spiller inn. Temperatur, lakksprøytens trykk, underlag, produksjonssted og overflatens form, har betydning for slutt resultatet. Selv om det brukes riktig lakkfarge, blir det fort en flekk hvis du ikke kan teknikken med å fade ut den nye lakken. Vi er opptatt av å være nøye med å foreta det riktige valget av farge, ved hjelp av bilens fargekode, fargepaletter og egen vurdering. Deretter blandes fargen sammen etter anvisning fra produsenten.

En lakkskade kommer sjeldent uten en bulk og vi reparer bulker hver dag på våre verksteder – både små og store!

Vi fokuserer på å reparere de mindre skadene, store besparelser på riktig type skader.

  • Enkle skader har enklere reparasjonsprosess
  • Vi reparerer fremfor å kjøpe nytt
  • Vi demonterer/monterer svært lite – det sparer vi tid på!
  • Vi jobber på mindre områder og vi bruker mindre material
  • Reparasjonsprosessen foregår i en elektrisk forarbeidssone – ikke oljefyrt lakkboks

Bedre for miljøet

  • Vi reparerer deler fremfor å kjøpe nye  
  • Vi bruker mindre kjemisk materiale
  • Vi bruker elektrisk varme og ventilasjon